خبرها

نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» بستری برای تعامل است

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» بستری را برای تعامل فعالان بخش صنعت فراهم می‌کند تا راه حلی برای برون‌رفت از چالش‌های پیش رو پیدا شود.

به گزارش تجارت امروز؛ علی‌محمد شاعری ـ نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه ـ در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» درباره این نمایشگاه که از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: هرچه بیشتر بتوانیم با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها، فضای گفت‌وگو و تعامل بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کنیم، برای پیدا کردن راه‌حل‌های برون‌رفت از چالش‌های حوزه‌های اشتغال، خوداتکایی و حمایت از تولید داخلی و … گام‌های جدی‌تری برداشته می‌شود.

او با اشاره به این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد رابط خوبی بین مردم و تشکل‌های صنعتی هستند، ادامه داد: نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» زمینه‌ی خوبی برای ایجاد گفتمانی جدید بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند و رویکرد بسیار نوین و خوبی دارد. رسانه‌ها و صداوسیما نیز نقش موثری در این زمینه می‌توانند داشته باشند تا گام‌های اساسی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال برداشته شود.

این نماینده مجلس با بیان این‌که ایران ظرفیت‌های بسیار عظیمی، بخصوص در شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در جهت تولید کالاهای سرمایه‌ای و قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ و متوسط داخلی نقش ایفا کنند. اگر این شرکت‌ها را تقویت کنیم، گامی اساسی در راستای حل چالش‌های حوزه صنعت برداشته می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی همچنین اظهار کرد: اکنون در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی با چالش‌هایی مواجه هستیم و چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانند برای رفع چالش‌ها کمک کنند. به‌عنوان مثال، در زمینه تولید ماشین‌های مناسب در بخش‌هایی مانند تولید کود، سم، بذر، صنایع تولید مواد لبنی و مقابله با آفات گیاهی و … چالش‌هایی پیش روی ماست.

او نمایشگاه را مانند یک رسانه دانست و توضیح داد: وقتی مردم از نزدیک دستاوردهای بخش صنعت، مشکلات تولیدکنندگان و موانع ترویج یک صنعت را ببینند و با آن آشنا شوند، برای رفع موانع کمک می‌کنند و در مجموع، برای مصرف کالاهای داخلی بیشتر تشویق خواهند شد. اگر قرار است در جهت تحقق اهداف مربوط به خوداتکایی گام برداریم، این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی برای جایگزین کردن فرهنگ مصرف کالاهای خارجی می‌تواند باشد.

نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» ۲۷ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار می‌شود و تا ۳۰ تیرماه میزبان فعالان حوزه صنعت خواهد بود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا